- O sindicato culpa da situación o Ministerio de Fomento e da Xunta de Galicia
O sector ferroviario de CCOO denuncia o «abandono» e o «desinterese» polo ferrocarril na comarca de Ferrol, situación da que culpan o Ministerio de Fomento e a Xunta de Galicia. A situación do ferrocarril na comarca é «alarmante», tanto na rede de ancho métrico (antiga Feve) como no caso da liña Ferrol-A Coruña. Para o sindicato, asistimos ao «abandono total» da rede de ancho métrico, tanto no tocante á infraestrutura como aos vehículos ferroviarios. Como exemplo, en datas recentes decidiuse aumentar os tempos de viaxe oficiais no canto de facer as reparación necesarias para retirar as limitacións a 30 quilómetros por hora.
CCOO critica o abandono do servizo público ferroviario
A situación vese agravada pola escaseza de persoal cada vez máis acusada, debido ás baixas vexetativas que quedan sen reposición. Esta cuestión, sumada á falta de mantemento adecuado dos vehículos e de investimentos, «obrigan a que, en moitas ocasións, se fagan servizos ferroviarios por estrada», censura o sindicato. Ademais, ao faltar persoal comercial, moitos trens van sen interventor, o que facilita a fraude. Tamén hai que salientar as recentes queixas dos usuarios pola inadecuada oferta.
No caso da liña Ferrol-A Coruña de ancho ibérico, a inexistencia de servizos axeitados ás necesidades da poboación, a redución de paradas e o peche de estacións están causando unha perda constante de usuarios. Este traxecto podería considerarse como unha liña de proximidade ferroviaria, como existen en todas as comunidades do litoral onde se concentran as maiores densidades de poboación. CCOO denuncia o «agravio comparativo» co resto de comunidades, xa que outras como moita menos poboación teñen liñas de proximidade cun número de servizos e cadencias moito maior que en Galicia.
Tamén se están a producir «situacións grotescas», como a falta de servizos directos de mañá entre A Coruña e Ferrol durante seis horas (de 08.45 a 14.31) e entre Ferrol e A Coruña durante sete horas e media (de 5.55 a 13.25); estacións en que só se ofrece un servizo ao día; ou a deterioración do Tren Hotel a Madrid. O sector ferroviario de CCOO coida que por tras desta situación está a pretensión dos Gobernos central e autonómico de deteriorar os servizos como escusa para suprimilos e pechar estacións.
Propostas de CCOO
Comisións propón unha serie de actuacións, tanto de carácter técnico como comercial, para a modernización deste trazado ferroviario. No ámbito do transporte de mercadorías cómpre un plan integral de potenciación deste tipo de transporte por ferrocarril, co obxectivo fundamental de aumentar a velocidade comercial dos trens de mercadorías e incrementar a cota de mercado, que en España está aínda moi por debaixo da media europea. A conexión ferroviaria do porto exterior é unha obra «fundamental» para potenciar as mercadorías ferroviarias e para o desenvolvemento económico da comarca, aínda o sindicato discrepa co trazado aprobado finalmente.
CCOO seguirá a insistir na necesidade dun ferrocarril convencional de calidade en Galicia, que garanta a mobilidade das persoas, os investimentos para modernizar as infraestruturas e ofrecer un mellor servizo, máis frecuencias e mellores horarios. Considérase «imprescindible» a aposta decidida por un ferrocarril público, seguro, respectuoso co medio e como elemento de cohesión social e territorial.
No caso da liña Ferrol-A Coruña de ancho ibérico, a inexistencia de servizos axeitados ás necesidades da poboación, a redución de paradas e o peche de estacións están causando unha perda constante de usuarios. Este traxecto podería considerarse como unha liña de proximidade ferroviaria, como existen en todas as comunidades do litoral onde se concentran as maiores densidades de poboación. CCOO denuncia o «agravio comparativo» co resto de comunidades, xa que outras como moita menos poboación teñen liñas de proximidade cun número de servizos e cadencias moito maior que en Galicia.
Tamén se están a producir «situacións grotescas», como a falta de servizos directos de mañá entre A Coruña e Ferrol durante seis horas (de 08.45 a 14.31) e entre Ferrol e A Coruña durante sete horas e media (de 5.55 a 13.25); estacións en que só se ofrece un servizo ao día; ou a deterioración do Tren Hotel a Madrid. O sector ferroviario de CCOO coida que por tras desta situación está a pretensión dos Gobernos central e autonómico de deteriorar os servizos como escusa para suprimilos e pechar estacións.
Propostas de CCOO
Comisións propón unha serie de actuacións, tanto de carácter técnico como comercial, para a modernización deste trazado ferroviario. No ámbito do transporte de mercadorías cómpre un plan integral de potenciación deste tipo de transporte por ferrocarril, co obxectivo fundamental de aumentar a velocidade comercial dos trens de mercadorías e incrementar a cota de mercado, que en España está aínda moi por debaixo da media europea. A conexión ferroviaria do porto exterior é unha obra «fundamental» para potenciar as mercadorías ferroviarias e para o desenvolvemento económico da comarca, aínda o sindicato discrepa co trazado aprobado finalmente.
CCOO seguirá a insistir na necesidade dun ferrocarril convencional de calidade en Galicia, que garanta a mobilidade das persoas, os investimentos para modernizar as infraestruturas e ofrecer un mellor servizo, máis frecuencias e mellores horarios. Considérase «imprescindible» a aposta decidida por un ferrocarril público, seguro, respectuoso co medio e como elemento de cohesión social e territorial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario