COMUNICADO DE PRENSA
ESQUERDA UNIDA PULA POLA DEFENSA DO FERROCARRIL DE CERCANIAS, POR CONSIDERALO UN SERVIZO PÚBLICO ESTRATÉXICO FUNDAMENTAL QUE SEMELLA VITAL PARA O DESENVOLVEMENTO DA MOVILIDADE SOSTIBLE
GASPAR LLAMAZARES, VOCEIRO PARLAMENTAR DE ESQUERDA UNIDA, REALIZA UNHA INTERPELACIÓN, A PROPOSTA DA EXECUTIVA NACIONAL GALEGA, PARA QUE EXPLIQUE O PECHE DAS LIÑAS DE CERCANIAS GALEGAS EN CLARO AGRAVIO CON OUTRAS PARTES DO ESTADO ONDE SE POTENCIAN
ESQUERDA UNIDA FORMULA UNHA BATERIA DE PREGUNTAS AO GOBERNO ESPAÑOL EN RELACIÓN AO ABANDONO DO TREN DE CERCANIAS GALEGO E SOLICITA QUE SE TRANSFIRAN AS COMPETENCIAS A COMUNIDADE GALEGA
Desde o inicio da obras da alta velocidade no eixe atlántico, o Ministerio de Fomento foi suprimindo as antigas estacións do eixe atlántico, aducindo que o tráfico das estacións era moi baixo e non cubría custos económicos, esquecendo que é un servizo público estratéxico. Sen embargo os meses anteriores ao peche das estacións desde Renfe se lles ordenou aos revisores que non subiran a picar na estación a pechar, para que non constasen os usuarios nas estatísticas.
Esquerda Unida expón que o peche destas estacións condenou a unha poboación cunha media idade elevada a desprazarse en taxi ou vehículo privado e incluso andando, xa que tampouco se dispón dun servizo regular de autobuses, porque só ofrecen servizos cos principais núcleos urbanos.
ESQUERDA UNIDA PULA POLA DEFENSA DO FERROCARRIL DE CERCANIAS, POR CONSIDERALO UN SERVIZO PÚBLICO ESTRATÉXICO FUNDAMENTAL QUE SEMELLA VITAL PARA O DESENVOLVEMENTO DA MOVILIDADE SOSTIBLE
GASPAR LLAMAZARES, VOCEIRO PARLAMENTAR DE ESQUERDA UNIDA, REALIZA UNHA INTERPELACIÓN, A PROPOSTA DA EXECUTIVA NACIONAL GALEGA, PARA QUE EXPLIQUE O PECHE DAS LIÑAS DE CERCANIAS GALEGAS EN CLARO AGRAVIO CON OUTRAS PARTES DO ESTADO ONDE SE POTENCIAN
ESQUERDA UNIDA FORMULA UNHA BATERIA DE PREGUNTAS AO GOBERNO ESPAÑOL EN RELACIÓN AO ABANDONO DO TREN DE CERCANIAS GALEGO E SOLICITA QUE SE TRANSFIRAN AS COMPETENCIAS A COMUNIDADE GALEGA
Desde o inicio da obras da alta velocidade no eixe atlántico, o Ministerio de Fomento foi suprimindo as antigas estacións do eixe atlántico, aducindo que o tráfico das estacións era moi baixo e non cubría custos económicos, esquecendo que é un servizo público estratéxico. Sen embargo os meses anteriores ao peche das estacións desde Renfe se lles ordenou aos revisores que non subiran a picar na estación a pechar, para que non constasen os usuarios nas estatísticas.
Esquerda Unida expón que o peche destas estacións condenou a unha poboación cunha media idade elevada a desprazarse en taxi ou vehículo privado e incluso andando, xa que tampouco se dispón dun servizo regular de autobuses, porque só ofrecen servizos cos principais núcleos urbanos.
EU considera que esta situación non vai a solucionarse coa entrada en funcionamento da alta velocidade, xa que logo, as estacións pechadas van a ser substituídas por outras no monte, o que vai a facer dobremente caro o servizo.
Esquerda Unida denuncia que Galiza atópase discriminada en relación con outras comunidades que gozan de servizo de proximidades implantadas polo Ministerio de Fomento a través da subsidiaria Renfe-operedora e Galiza deberá establecelos a custa dos seus propios recursos e responsabilidade. Por todo elo esixe que se tomen cuanto antes las medidas oportunas para corrixir estes agravios, así como o traspaso das competencias á comunidade Galega, xa que co trazado de alta velocidade do eixe atlántico só solápanse 25 Km. sendo centos de km. que van a quedar sen uso.
Así pois, o voceiro do grupo parlamentar de Esquerda Unida no Congreso dos Deputados, Gaspar Llamazares, realizou as seguintes preguntas ao Goberno do Estado a proposta da Executiva Nacional galega:
1.- Por que, no mesmo estado ao que Galiza pertence, trece áreas metropolitanas pertencentes a nove comunidades autónomas gozan de servizo de proximidade implantados polo Ministerio de Fomento a través da subsidiaria Renfe-operadora e Galiza debería establecelos por e á conta dos seus propios recursos e responsabilidade?
2.- Cales son os criterios que aplicáronse e en que estudos técnico-económicos apoiáronse os establecementos de servizos de proximidades nas áreas metropolitanas de Cádiz, Santander e Donostia, polo Ministerio de Fomento e por que motivo o devandito criterios ou estudos técnico–económicos non serían de aplicación ás áreas metropolitanas da Coruña-Ferrol e Vigo-Pontevedra?
Así pois, o voceiro do grupo parlamentar de Esquerda Unida no Congreso dos Deputados, Gaspar Llamazares, realizou as seguintes preguntas ao Goberno do Estado a proposta da Executiva Nacional galega:
1.- Por que, no mesmo estado ao que Galiza pertence, trece áreas metropolitanas pertencentes a nove comunidades autónomas gozan de servizo de proximidade implantados polo Ministerio de Fomento a través da subsidiaria Renfe-operadora e Galiza debería establecelos por e á conta dos seus propios recursos e responsabilidade?
2.- Cales son os criterios que aplicáronse e en que estudos técnico-económicos apoiáronse os establecementos de servizos de proximidades nas áreas metropolitanas de Cádiz, Santander e Donostia, polo Ministerio de Fomento e por que motivo o devandito criterios ou estudos técnico–económicos non serían de aplicación ás áreas metropolitanas da Coruña-Ferrol e Vigo-Pontevedra?
3.- Que estudos- recentes realizou - e onde poden consultarse - o Ministerio de Fomento Renfe-operadora que avalen o rexeitamento e a desestimación da lexítima solicitude da implantación de servizos de proximidades nas áreas metropolitanas de Galicia polo titular do departamento de fomento?
4.- Por que razón Galiza había de considerarse excluída, como explicitou o señor ministro, na accesibilidade ás grandes urbes, da implantación de medios de transporte que contribúen á desconxestión viaria, evitan custosos investimentos e ocupación de solo en novos viarios, contribuíndo á redución da contaminación e de ruídos, aforran consumo de combustibles fósiles e, pola súa capacidade de transportar volumes considerables de persoas, resultan máis eficiente enerxética e laboralmente que automóbiles e autobuses.
5.- Por que a Galiza se lle desexa excluír das subvencións que o estado, conxuntamente coas comunidades autónomas afectadas, achega ao funcionamento dos servizos públicos de proximidades, como a Madrid ou Barcelona, se iso redundan nun beneficio incluso económico para o funcionamento conxunto de redes e vías de transporte que serven ás metrópoles.
6.- Como ten pensado o Ministerio de Fomento e- Renfe-operadora desprazar o tráfico de mercadorías entre Galiza e a meseta? Acaso pola mesma vía onde circula a AVE de pasaxeiros, por que correríalle un altísimo risco de accidentes?
7.- Ten pensado o Goberno tomar canto antes as medidas oportunas para correxir estes agravios , así como proceder ao traspaso das competencias á comunidade galega, xa que co trazado de alta velocidade do eixe atlántico só solápanse 25 Km. en todo o trazado e son centos os Km. que van a quedar sen ningún uso?
Gabinete de Prensa
Secretaría de Comunicación
Executiva Nacional de Esquerda Unida
7.- Ten pensado o Goberno tomar canto antes as medidas oportunas para correxir estes agravios , así como proceder ao traspaso das competencias á comunidade galega, xa que co trazado de alta velocidade do eixe atlántico só solápanse 25 Km. en todo o trazado e son centos os Km. que van a quedar sen ningún uso?
Gabinete de Prensa
Secretaría de Comunicación
Executiva Nacional de Esquerda Unida
No hay comentarios:
Publicar un comentario