viernes, 26 de abril de 2013


"Os votos de UxC para que fora un alcalde de palla non me sirven nin a mín nin a EU, e menos o pobo de Cambre, porque ante todo hay unha cousa que se chama dignidade"


Patiño ofreció la alcaldía a Taibo porque el PSOE «non se aclaraba»

El portavoz de EU dice que UxC vetó desde el principio al líder socialista

Cambre / La voz  20 de abril de 2013 05:02
0 votos
El responsable comarcal de EU, César Santiso, en medio de los ediles Luis Taibo y Olga Santos.P. RODRÍGUEZ
Ayer le tocó a Esquerda Unida explicar y valorar la fallida moción de censura en Cambre. Frente a las cámaras se sentaron el coordinador comarcal de EU, César Santiso, y los concejales Luis Taibo y Olga Santos, que para justificar su rechazo a formar parte de un gobierno tripartito alternativo desvelaron significativos detalles del proceso de negociación.
Entre otras cuestiones, Taibo aseguró que ya en la primera reunión de todos los grupos de la oposición Óscar García Patiño, de UxC, impuso un veto al líder del PSOE, Augusto Rey. Un veto que impedía que se postulase como alcaldable y que formase parte del posible gobierno alternativo. «Foi nese momento cando vimos que se podía ir todo ao garete», explicó el portavoz de EU.

No a cualquier precio

La complicada situación interna del PSOE y las imposiciones de UxC quedaron todavía más patentes cuando el 27 de marzo Luis Taibo recibió una llamada de Óscar García Patiño ofreciéndole la alcaldía del gobierno alternativo. «Dixo que como o PSOE non se clarificaba nas súas posturas eles como grupo, incluso en asemblea, deciden ofrecerme a alcaldía». Taibo dijo que rechazó tal ofrecimiento y explicó que para EU era un reto arrebatar la alcaldía al PP, «pero non a calquera prezo».
Tanto él como Olga Santos insistieron en que ni PSOE ni UxC presentaron durante el mes de reuniones una propuesta de gobierno sólida, que el programa se reducía «a medio folio» y que ni siquiera en la última entrevista dijeron claramente quién sería alcalde. «Esa reunión anterior ao noso referendo en EU foi determinante. PSOE e UxC querían facer a moción de censura a toda costa. Pero en vez de oito concelleiros para o goberno alternativo quedaban con so cinco (tres do PSOE e dous de UxC), e ao mesmo tempo querían dividir as áreas de goberno en seis. Faltáballes unha persoa. E so foi aí, a dous días de que finalizase o prazo para presentar a moción de censura, cando a entrada de EU se fixo indispensable para eles», relató Olga Santos.
PSOE y UxC señalaron a EU y BNG como los culpables de que la moción de censura no prosperase. Pero Taibo y Santos respondieron ayer: «A responsabilidade non é nosa, senón deles. As rifas entre os dous grupos e dentro das filas do PSOE sempre estiveron presentes. ¡Se na última reunión aínda non tiñan claro quen asumiría a área de Urbanismo!». En este sentido, indicaron que Esquerda Unida nunca estuvo dispuesta a formar parte de un gobierno alternativo débil: «Hai feridas que non están pechadas e que se poderían reproducir entre os dous grupos maioritarios. Algún non tivo a madurez suficiente para afrontar en serio unha moción de censura».

Crispación interna

El responsable comarcal de EU, César Santiso, destacó la«ética, responsabilidade e transparencia» y la «elegancia e prudencia» con la que actuó la agrupación local en el proceso de negociación. Remarcó que si la moción de censura no triunfó no fue por EU, sino por otros motivos ajenos a ellos. Enumeró, entre otros, «a crispación interna e a tirantez entre PSOE e UxC»; «a falta de preocupación polo liderado no PSOE porque máis que actuar cumprían os ditados da dirección provincial» y «a absoluta falta dunha proposta de goberno por parte de PSOE e UxC».
Recordó que el alcalde, Manuel Rivas, fue el que provocó la situación al someterse a una cuestión de confianza y que EU no quiso ser la herramienta para que otros gobernasen. Pero, pasado el trago, Luis Taibo plantea ahora que es responsabilidad de la oposición «poñer o contaquilómetros a cero» e instó al PP a esforzarse en ser un interlocutor válido.

 

No hay comentarios: