INICIATIVAS DO GRUPO MUNICIPAL DA "ACDC" AO PLENO EXTRAORDINARIO DE SETEMBRO, CORRESPONDENTE O ORDINARIO DE AGOSTO.
SR. ALCALDE DO CONCELLO DE CAMBRE
Adxunto ó presente escrito, acompaño Moción, Rogos e
Preguntas, que o Grupo Municipal da Asemblea Cidadá de Cambre, desexa que sexan
incluídos para o seu debate no Pleno Municipal correspondente ó día 14 de
Setembro de 2016, de conformidade co disposto no Artigo 97.2 do Regulamento
Orgánico, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais, e no propio
Regulamento Organico Municipal do Concello de Cambre.
Cambre a 9 de setembro de 2016
Asdo: Olga Santos López
Voceira do Grupo Municipal Asemblea Cidadá de Cambre- Son
2º.- No Pleno ordinario do mes de xullo de 2016, a Corporación de Cambre aprobou unha moción presentada pola ACdC pola que por unha banda "deberase prohibir a aplicación de herbicidas químicos para todos os usos non agrarios nos espazos de uso público, estradas ou redes de servizo na totalidade do territorio do término municipal", por outra, que esta práctica de usar glifosatos ou herbicidas "sexa substituída por métodos non químicos, que non danen a saúde nin o medio ambiente, por exemplo os métodos mecánicos e térmicos" e por último "tome as medidas oportunas para sensibilizar e informar á poboación dos riscos para a saúde e o medio ambiente que supón o uso dos herbicidas químicos tamén no referente aos seus usos agrarios a fin de fomentar unha redución do seu uso agrario e unha aplicación en condicións de seguridade."
¿Pode o Goberno informar sobre as causas que derivaron na ausencia de recoñecemento á nosa veciña e programar algún tipo de acto ou recepción utilizando o mesmo como reclamo para a mocidade do noso concello?
MOCION DA ACdC PARA INSTAR Ó GOBERNO DA NACIÓN A QUE LEVE A
CABO O DESENVOLVEMENTO REGLAMENTARIO DA LEI DE FACENDAS LOCAIS RELATIVO Á
POSIBILIDADE DE GRAVAR CO RECARGO DO 50% DO IBI ÁS VIVENDAS DESOCUPADAS EN MANS
DAS ENTIDADES FINANCIERAS E PROMOTORAS
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS:
O dereito
á vivenda, tanto na Constitución española como na normativa internacional,
configúrase cun marcado contido social, vinculado ao libre desenvolvemento da
personalidade sobre a base da dignidade humana. E corresponde aos poderes
públicos promover as condicións necesarias e establecer as normas pertinentes
para que este dereito sexa efectivo.
Con todo,
na realidade do mercado da vivenda dase, por unha banda, unha forte demanda
social e, por outra, un importante stock de vivendas baleiras que non se
ofrecen e que perxudica gravemente o dereito dos cidadáns ao acceso á mesma.
Ademais, a situación económica dos últimos anos dificulta o acceso á vivenda,
ata o punto de que a demanda de compra reduciuse a mínimos históricos.
Baste o dato de que nos últimos dez anos
creceu o número de vivendas baleiras en 336.943 (un incremento do 10,8%), aínda
que en contraste, o parque de vivendas en aluguer en España apenas chega ao
10%, moi por baixo da media da Unión Europea situada entre o 40% e o 50%.
No
escenario de crise económica, a adopción de medidas dirixidas a atender as
dificultades para acceder a unha vivenda, ou para mantela, debe ser unha
prioridade dentro das políticas sociais de vivenda das diferentes administracións
públicas, cada unha delas dentro do seu ámbito competencial. Así, xa a Lei
18/2007, de 28 de decembro, do dereito á vivenda, previu os principios e
medidas necesarios para conseguir que as vivendas desocupadas
inxustificadamente, en ámbitos de acreditada necesidade de vivendas,
incorporásense ao mercado inmobiliario mediante técnicas de fomento, pero tamén
mediante técnicas de intervención administrativa.
É desde a
clave social do dereito constitucional a unha vivenda digna e adecuada que os
poderes públicos deben garantir a idea de que toda vivenda desocupada de xeito
permanente incumple flagrantemente a súa función social.
Unha das
posibilidades de actuación para os concellos vénnos dada da man da política
tributaria. Así o recoñeceu expresamente na súa Exposición de motivos a Lei
51/2002, de 27 de decembro, de reforma da Lei 39/1988, de 28 de decembro,
Reguladora das Facendas Locais, que modificou o artigo 73 da Lei de Facendas
Locais de 1988 (actualmente 72.4), creando ex novo o "recargo de vivendas
desocupadas" no Imposto sobre Bens Inmuebles. En concreto o fundamento da
súa Exposición de Motivos sinalaba o seguinte:
"Por canto incumbe á cota, as principais novidades
afectan á regulación dos tipos de gravame e ao establecemento de novas
bonificaciones, todo iso no contexto de proporcionar aos Concellos, como
órganos titulares e xestores do imposto, un amplo abanico de ferramentas para
conxugar o seu potencial recaudatorio coas posibilidades que o tributo ofrece
como instrumento ao servizo da política tributaria municipal. Respecto de os
primeiros, (...) Destaca, así mesmo, a posibilidade de aplicar un recargo aos
inmuebles de uso residencial que se atopen desocupados para facilitar o acceso
de todos os cidadáns ao goce dunha vivenda digna e adecuada."
A
regulación deste recargo, que se atopa hoxe recolleita no artigo 72.4 do Real
Decreto legislativo 2/2004, de 5 de marzo, polo que se aproba o texto refundido
da Lei Reguladora das Facendas Locais (TRLRHL), nos seguintes termos:
"Tratándose de inmuebles de uso residencial que se
atopen desocupados con carácter permanente, por cumprir as condicións que se
determinen reglamentariamente, os concellos poderán esixir un recargo de ata o
50 por cento da cota líquida do imposto. Devandito recargo, que se esixirá aos
suxeitos pasivos deste tributo e ao que resultarán aplicable, no non previsto
neste párrafo, as súas disposicións reguladoras, se devengará o 31 de decembro
e liquidarase anualmente polos concellos, unha vez constatada a desocupación do
inmueble, juntamente co acto administrativo polo que esta se declare".
Agora ben,
como pode desprenderse da lectura do artigo 72.4 do TRLRHL, para que se poida
establecer o recargo por inmuebles urbanos de uso residencial desocupados con
carácter permanente, requírese o previo desenvolvemento reglamentario por parte
do Estado das condicións que se deben cumprir. Pero este non se produciu ata o
momento, polo que devandito recargo pode establecerse nas Ordenanzas fiscais
municipais pero non pode esixirse ata que exista ese desenvolvemento
reglamentario do Estado, ao non atoparse esta posibilidade entre as potestades
reglamentarias dos Concellos. Desenvolvemento que tamén estivo vedado ás
Comunidades Autónomas, réximes forales separadamente. E aínda que algunhas
delas xa lexislaron sobre o concepto "vivenda desocupada ou baleira",
os Tribunais recoñeceron que esa competencia de regulamentación aos efectos do
TRLRHL corresponde en exclusiva ao Estado.
Por todo iso, propoñemos ao Pleno da Corporación a adopción
dos seguintes acordos:
1. Instar ao Goberno da Nación que leve a cabo o
desenvolvemento reglamentario sobre o concepto de "vivenda desocupada con
carácter permanente" e se reglamente a posibilidade de aplicación do
recargo do 50% do IBI por este concepto "exclusivamente" ás vivendas
en mans de entidades financeiras, e promotoras e constructoras de vivendas.
2. Dar traslado desta proposta ao Goberno de España, ao
Congreso dos Deputados e á Xunta de Galicia.
ROGOS
1.- Dende a
Asamblea Cidadá de Cambre vímonos preocupando dende o comezo da lexislatura
polo estado e mantemento dos nosos espazos comúns, traendo a Pleno en
reiteradas ocasións mocións, rogos e preguntas sobre o estado destes espazos.
Ante o
lamentable estado dos parques infantís e zonas axardinadas do concello,
queremos voltar a denunciar o estado precario de diversos parques infantís do
noso Concello.
O primeiro
deles é o situado nas inmediacións da pista e do centro sociocultural de
Andeiro. Existen deficiencias no que se refire ó seu mobiliario e a carencia
dunha limpeza que garanta un uso sen perigos.
Tamén
comprobamos o mal estado dalguns elementos do parque infantil da Barcala ó
carón do aparcadoiro do Eroski. Actualmente o chan esta recheo de pedras que
fan moito dano en caso de caídas, ademais das deficiencias que presenta nos seu
elementos de xogo.
Coidamos, neste caso, que existe un uso moi intenso do
parque por parte dos nenos e nenas que xustifica polo menos o mantemento, senón
o investimento, para asegurar un uso
seguro e un mínimo estado de conservación.
Tamén o
parque infantil do parque Ramón Barba. Neste caso, coidamos que existe un
espazo amplo e apropiado para a instalación dalgún elemento máis, ou alomenos o
mantemento dun mínimo estado de conservación do existente. Actualmente o chan
ten fisuras e os elementos de xogo están en mal estado.
Por ultimo na Casa das Palmeiras ou no parque de José Luis
Caso Cortines, o estado das instalacións deixa moito que desexar e redunda en
ser un perigo para os usuarios.
Por isto PREGAMOS que coa maior urxencia se proceda a
acondicionar os mencionados parques, xa que estamos a falar de actuacións que
non requiren de importantes investimentos e se traducirán nunha maior calidade
de vida, lecer e xogo dos nosos pequenos.
2º.- No Pleno ordinario do mes de xullo de 2016, a Corporación de Cambre aprobou unha moción presentada pola ACdC pola que por unha banda "deberase prohibir a aplicación de herbicidas químicos para todos os usos non agrarios nos espazos de uso público, estradas ou redes de servizo na totalidade do territorio do término municipal", por outra, que esta práctica de usar glifosatos ou herbicidas "sexa substituída por métodos non químicos, que non danen a saúde nin o medio ambiente, por exemplo os métodos mecánicos e térmicos" e por último "tome as medidas oportunas para sensibilizar e informar á poboación dos riscos para a saúde e o medio ambiente que supón o uso dos herbicidas químicos tamén no referente aos seus usos agrarios a fin de fomentar unha redución do seu uso agrario e unha aplicación en condicións de seguridade."
Con
posterioridade a aprobación desta moción co voto favorable de todos os grupos,
vimos publicado en prensa que O Concello de Cambre retirará plumachos e limpará
1500 metros cadrados de fincas públicas, pero debemos facer fincapé na
afirmación que determina un incumplimento do acordo plenario. Concretamente se
di que "para eliminar os plumachos o concello pulverizará glifosatos sobre
as plantas cando broten tras desbrozar".
PREGAMOS
Se nos
informe por parte do Alcalde ou Concelleiro responsable, das previsións ou
actuacións que se están a levar a cabo pola empresa que acomete esta actuación,
no referente únicamente ó uso de glifosatos, prohibidos expresamente neste
Concello. Do mesmo xeito, solicitamos se nos informe cal é a actuación concreta
que se está levando a cabo para a eliminación dos plumachos e requerimos o
firme compromiso deste goberno de dar cumplimento a un acordo plenario adoptado
por unanimidade dos membros desta corporación.
3.- Veciños da rúa Constitución, denunciaron ante o noso
Grupo que os colectores de lixo ubicados na esquina confluinte coa rúa Tapia,
producen un forte ruido coas suas tapas por carecer de sistema de amortiguación
que atenue o seu peche. Este feito, ó noso xuizo, supera ampliamente os niveis
de emisión sonora permitidos, tanto na vía pública como no interior das
vivendas próximas os contenedores.
PREGAMOS se adopten as medidas correctoras necesarias para
subsanar as deficiencias sinaladas e cumprir o contemplado na Ordenanza
municipal da protección do medio ambiente.
PREGUNTAS
1º.- Trala
recente celebración dos Xogos Olímpicos en Río, observamos como o inusual feito
de contar entre as nosas veciñas e veciños cunha portadora dun diploma
olímpico, non levou ó goberno a realizar unha recepción ou acto como coidamos
merece Paula Medín.
Recordemos
que conseguiu diploma olímpico por pechar a súa participación no torneo de
"seven" coa selección española nunha meritoria 7º posición,
impoñéndose a Fiji (21-0) firmando unha gran actuación no seu debut olímpico.
Dende a
ACdC entendemos que o deporte é unha forma de entender a vida, unha das
ferramentas mais potentes para a integración social e a superación de
desigualdades, un referente para os nosas nenas e nenos, e mozas e mozos.
¿Pode o Goberno informar sobre as causas que derivaron na ausencia de recoñecemento á nosa veciña e programar algún tipo de acto ou recepción utilizando o mesmo como reclamo para a mocidade do noso concello?
2º.- Según
informacións publicadas polo propio Goberno, tiñase previsto para os días de
celebración do Rock in Cambre habilitar unha zona de acampada nas inmediacións
do castro de Cambre. Según informacións, a Dirección Xeral de Patrimonio da
Xunta de Galicia non permite este tipo de actividade nun espacio que conta con
especial protección, por tratarse dun
BIC. Entendemos lóxico que o Concelleiro de Cultura debería ser coñecedor que
esta actividade non pode realizarse en este emplazamento, e non crear falsas
expectativas ou alomenos asegurarse antes de facer a publicidade do servizo.
¿Non contemplou o responsable unha zona alternativa para
acampada?
3º.- A
recuperación, vixilancia e mantemento do público é unha obriga desta
Corporación. A rede de camiños do
concello constitúe un elemento indispensable para a comunicación entre
distintos lugares. Existen algúns viales que polas súas características e falla
de atención e coidade, provocan
situacións que os fan difíciles de transitar, e quedan sumidos o mais absoluto
abandono, motivado en gran medida pola abundante maleza ou a desdia de quenes teñen a responsabilidade de mantelos nas mellores
condicións de uso para a circulación.
O Grupo
Municipal da ACDC Unha vez mais, PREGUNTA ó Goberno Local, a qué agarda para
tomar as medidas oportunas de cara á limpeza e acondicionamento do camiño que
trancurre entre a rúa Púmar Méndez e
Freande, co fin de garantir o seu
mantemento nas mellores condicións para o seu uso.
No hay comentarios:
Publicar un comentario