LOITA E CONCIENCIA SOCIAL, TODOS OS DIAS DO ANO 25-N
Cambre a 27 de Novembro de 2017
INICIATIVAS PRESENTADAS POLO GRUPO MUNICIPAL DE "ACdC" AO PLENO ORDINARIO DO MES DE NOVEMBRO
MOCIÓN 25 DE NOVEMBRO 2017,
DÍA INTERNACIONAL CONTRA A VIOLENCIA CARA ÁS MULLERES
O movemento feminista e as organizacións de mulleres viñeron
demandando
dende sempre que as violencias de xénero, non só sexan unha
prioridade política a
nivel do Estado, senón que ademais esta se aborde dende todos
os ámbitos. Cando
dicimos que a violencia de xénero é unha lacra que atravesa a
sociedade en todas as
súas estruturas, estamos expresando que a violencia machista
non se erradica
unicamente a través de medidas que se limiten a encarar a
violencia no ámbito das
relacións de parella/exparella, senón de forma
verdadeiramente integral, facendo
fronte a unhas estruturas patriarcais arraigadas aínda na
sociedade.
E para iso é fundamental facer políticas de prevención,
sensibilización e
detección, que englobe a violencia contra as mulleres de
forma integral, que partan da
orixe estrutural da violencia e que sexan capaces de detectar
as diferentes formas de
expresión da violencia machista.
A violencia machista que perpetra centos de asasinatos de
mulleres, é a
expresión violenta máis detectable; e fronte a iso temos que
manifestar con nitidez, que
é responsabilidade da sociedade no seu conxunto, facendo
fincapé en que si non se
encara a violencia patriarcal en todas as súas vertentes, os
asasinatos seguirán
producíndose. Temos que concienciarnos de que se isto ocorre
é porque a violencia
patriarcal percorre toda a sociedade e debemos poñerlle freo
de inmediato, a todas e
cada as formas nas que se expresa esa violencia.
Non podemos consentir que no século XXI, existan escravas
traficadas para
consumo sexual dos homes. A prostitución é unha forma
lexitimadora da violencia
machista, pois o xénero masculino aluga o uso do corpo de
mulleres e nenas, por
prezo, dando con iso lexitimación á consideración da muller
como un ser inferior
susceptible de ser usado e comprado.
A brecha salarial existente entre mulleres e homes en
traballos de igual valor, é a
fórmula que o Estado opresor ten de manifestar que para el
seguimos sendo cidadás
de segunda clase e o xeito de contrarrestar a nosa saída ao
espazo laboral
condicionando a nosa autonomía económica para manternos
subordinadas.
As agresións sexuais, nalgúns casos, pasaron de ser actos
criminais individuais a
formas grupais cada vez máis presentes nas nosas festas e
outros acontecementos
masivos.
A notoria expansión que está adquirindo a demanda de aluguer
dos ventres de
mulleres, non o esquezamos, mulleres pobres, non só ten un
significado ostentoso de
diferenza de clase e xenófobo, senón tamén de que o
patriarcado, cada vez con
menos escrúpulos, pretende mercadear legalmente cos nosos
corpos, valéndose da
necesidade e amparándose na desigualdade.
O Pacto de Estado contra a violencia, por desgraza, ten
defraudado as
expectativas que gran número de colectivos e organizacións de
mulleres tiñan postas
na súa elaboración. Foi só unha posta en escena, con medidas,
que en demasiadas
ocasións, son recopilación das que xa están recollidas en
normativas previas e vixentes.
Non existen compromisos temporais, nin orzamentos desglosados
que permitan
coñecer o seu destino, nin garantías de implementación e, por
suposto deixa fóra outra
vez a totalidade das formas de violencias que son realizadas
por agresores que non
teñen ou tiveron unha relación de parella coa muller.
Se non damos o paso cara a unha Lei marco contra a violencia
Machista, contra
a violencia Patriarcal, seguiremos limitando a violencia de
xénero a delitos cometidos
no ámbito doméstico, e de forma residual delitos sexuais
cometidos no ámbito tamén
público e delitos transnacionais ligados ás mafias que teñen
por obxecto a Trata de
mulleres e nenas con fins de explotación sexual. Pero iso xa
son delitos.
A violencia de xénero móstrase en todas as estruturas sociais
por iso o Goberno/
os Gobernos non poden seguir arrinconando a violencia ao
ámbito do privado e das
relacións, porque a violencia machista é unha violencia
social que se expresa de forma
individual e colectiva; e, polo tanto, non se poden dar
respostas unicamente dende o
ámbito penal, senón fundamentalmente no da prevención e a
educación.
Por todo elo é necesaria unha Lei contra a Violencia
Machista/Violencia
Patriarcal que de forma integral incorpore todo tipo de
violencia contra as mulleres; xa
se realice de forma física, psicolóxica, económica,
sexual,...; e calquera que sexa o seu
ámbito de manifestación: familiar, parella/relación, laboral,
social, institucional,...; na
que debe incluírse especificamente actuacións dirixidas a
situacións de especial
vulnerabilidade.
O ámbito municipal máis próximo á cidadanía, é o marco idóneo
para implantar
medidas, que sen pasar os ámbitos competenciais, poden
incidir de xeito decisivo na
vida das mulleres e dar unha mensaxe clara e contundente
contra a violencia de
xénero.
Por iso é polo que o Pleno do Concello de CAMBRE
comprométese a dar cumplimento
ós seguintes acordos:
• A realizar unha Declaración de Municipio libre de violencia
de xénero; que é
unha primeira medida do rexeitamento frontal cara a esa lacra
social.
Evidentemente dita declaración non pode quedarse nunha
declaración formal,
debe ter unha dimensión real e cuantificable que se concrete
en propostas
adecuadamente orzamentadas.
• A implantar un protocolo de actuación contra a violencia no
seo do Concello.
• A reforzar os recursos económicos e humanos destinados ao
desenvolvemento
de políticas de igualdade activas, integrais e
participativas, pola consecución
dunha Sociedade libre de violencia de xénero, poñendo
especial atención a
mulleres migrantes e en situación de especial
vulnerabilidade.
• A implantar un Plan pola igualdade e contra a violencia de
xénero, en
coordinación con outras administracións públicas, consensuado
co movemento
feminista e de mulleres, que teña como obxectivo o
desenvolvemento das
medidas contempladas orzamentariamente e que sexa evaluable
anualmente.
• A desenvolver políticas encamiñadas á abolición da
prostitución, como forma
extrema de violencia de xénero. Executando políticas activas
para erradicar
todas as formas que teña relación coa explotación sexual; con
especial atención
ás ordenanzas de publicidade e todas aquelas que de forma
directa ou indirecta
permitan ou faciliten o desenvolvemento de actividades
encamiñadas a
devandita explotación.
• A eliminar a publicidade discriminatoria ou denigrante das
mulleres, ben desde
os soportes, publicacións ou transportes públicos
(marquesiñas, autobuses taxis,
guías, ou información turística,...) ben non contratando con
medios privados que
a manteñan ou potencien.
• A supresión na programación de festas e na axenda cultural
de aqueles
espectáculos que fomenten un uso estereotipado e sexista das
mulleres.
• A implantar actividades escolares complementarias con
formulacións que
potencien valores non sexistas contrarios a calquera tipo de
discriminación.
MOCIÓN SOBRE A SINALIZACIÓN CON PICTOGRAMAS PARA MELLORAR
A
ACCESIBILIDADE DAS PERSOAS.
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS:
As persoas con discapacidade conforman un grupo vulnerable e
numeroso, o
modo de extructuración e funcionamento da sociedade incidiu
negativamente en
conocidas condicións de exclusión. Este feito ten comportado
a restricción dos seus
dereitos básicos e libertades condicionando ou obstaculizando
o seu desenrolo persoal,
así como o disfrute dos recursos e servizos dispoñibles para
toda a poboación e a
posibilidade de contribuir coas suas capacidades o progreso
da sociedade.
Son moitos anos de loita os que levan distintas Asociacións
para eliminar todo
tipo de barreiras que impiden o desenrolo normalizado das
persoas con algún tipo de
diversidade funcional, xa sexa física ou sensorial. Non basta
con adaptar escaleiras ou
rampas; tamén se trata de facilitar o entendemento de
sinalización mediante
pictogramas e lectura fácil.
Eliminar as barreiras cognitivas a través de pictogramas nas
instalación e
edificios públicos para garantir a comprensión e
accesibilidade das persoas con
discapacidad en lugares como bibliotecas, centros deportivos,
etc, debería ser unha
actuación prioritaria para o noso concello, tratase de de
unha cuestión de sensibilidade
social básica e consideramos, que debe realizarse dun xeito
preferente.
Paralelamente as persoas que utilizan habitualmente
pictogramas, estos apoios
visuais tamén favorecen a orientación e comprensión do
entorno a outros colectivos do
concello como poden ser as personas de idade avanzada ou
inmigrantes que non
seipan comunicarse oralmente por problemas lingüísticos.
Entende o noso Grupo, que unha sociedade inclusiva pasa pola
eliminación de
todo tipo de barreiras que entorpezcan a plena realización de
cada un dos individuos
que a compoñen, sendo as barreiras comunicativas un mais dos
retos a superar na súa
consecución.
POR TODO O EXPOSTO ISTE GRUPO MUNICIPAL PROPÓN AO PLENO DO
CONCELLO A ADOPCIÓN DOS SEGUINTES ACORDOS.
PRIMEIRO.- Que se poña en marcha un plan de
sinalización mediante pictogramas nos
edificios públicos do concello para facilitar a súa
identificación as persoas con
discapacidade intelectual.
SEGUNDO.- No mesmo sentido ofrecer as distintas
Asociacións e Identidades privadas
a posibilidade de sumarse a presente iniciativa,
facilitandolles toda a información e as
correspondentes placas para instalar nas fachadas dos
establecementos.
TERCEIRO.- Realizar unha campaña informativa da
implantación de pictogramas no
conxunto do concello, co obxecto de visibilizar esta
característica como un ben que
simbolice a diversidade da nosa sociedade, explicando a súa
utilidade e as
características das persoas que os utilizan na súa vida
diaria.
ROGOS:
1.- Veciños da rúa Socampo puxeron en coñecemento do
noso Grupo o deterioro do
vial identificado co número 00066 no inventario de camiños
municipal, incluido as
cunetas, tubaxe de recollida de augas pluviales e do propio
saneamento de vivendas,
este feito ten o seu orixe na circulación de camións de gran
tonelaxe e transporte de
madeira.
Este problema foi posto en coñecemento da Policia Local,
tendo en conta que o camiño
esta limitado e debidamente sinalizado para transportes de
menos de 12 Tm, e según
informacións dos afectados circulan camións de mais do dobre
de tonelaxe.
-PREGAMOS nos informen si teñen adoptado ou previsto
adoptar algún tipo de
medidas, ante este feito.
2.- Unha das estradas mais perigrosas do concello é a
estrada da Deputación CP.-
1707, o reducido ancho onde difícilmente se cruzan dous
vehículos, non permite a
circulación de peóns en condicións optimas de seguridade,
cuestión esta que priva os
veciños trasladarse a pé pola marxe do vial, ou polo
contrario arriscar as súas vidas
nos desplazamentos andando polas cunetas.
O noso Grupo municipal considera que os veciños de Armental
ou outros
afectados por este problema deben ter unha respòsta
definitiva que poña fin a situación
de risco e inseguridade permanente que sofren.
Por este motivo PREGAMOS ao pleno municipal demande da
Deputación de A Coruña,
como titular desta via, elabore e leve a cabo un proxecto
para dotar de beirarrúas ou
no seu caso dunha senda peonil, pola marxe esquerda dende
Armental o cruce coa
estrada AC-214 na Castellana.
3.- Dende a Xunta de Galicia e outras institucións,
tanto públicas coma privadas, están
facendo campañas informativa respecto o consumo sostible e
responsable na
utilización racionalizada da auga ante os problemas derivados
pola falta de choiva,
cuestión que valoramos positivamente e apoiamos.
Entre outras cuestións solicitase a implicación directa dos
concellos e por suposto da
cidadanía: “A xestión intelixente da auga implica que os
concellos teñan que modificar
temporalmente algún servizos polo ben de todos”
Todas e todos temos que facer esforzos e facer un consumo
sostible deste dereito
universal, pero cobrarlle 30 m3 (300 litros) o dia á
cidadanía como consumo mínimo,
mentres se lle pide que aforre auga é un insulto baixo o noso
criterio. Algo terá que
facer o Goberno Municipal con respecto a esta desproporción,
non é loxico que en
moitos fogares, establecementos ou dependencias, se consuman
6m3 de auga o
trimestre e se paguen 30, esto, entende o noso Grupo, tamén
debería ser modificado
na Ordenanza correspondente.
-Por esto, PREGAMOS que no prazo mais breve se proceda
a modificar dita
Ordenanza, polo motivo exposto neste ROGO
PREGUNTAS:
1.- No cruce da estrada Poligono coa estrada Francisco Añon,
atopábase ata fai
pouco unha finca privada que vai comenzar obras baixo as
correspondentes licenzas e
permisos. O problema que ninguén parece que tivo en conta, e
mais por estar nas
proximidades do Centro de Saúde e o tan problema da
accesibilidade. Gustaríame
saber se alguén tivo nalgún momento en conta o paso dunha
cadeira de rodas ou
dunha nai cun carriño de bebe polo que se deixou de
beirarrúa.
Dende a ACDC consideramos que o goberno debe velar pola
seguridade de
todos os cidadans e polo tanto PREGUNTAMOS sobre as medidas
necesarias que
prevé tomar o equipo de goberno de cara a solucionar este
potencial problema que
pode ter consecuencias desastrosas.
2.- Veciños da Praza Miguel Angel Blanco teñen denunciado
repetidamente a
presencia duns depósitos de combustible, dentro do parque infantil.
Ante o perigo
evidente que conleva este feito PREGUNTAMOS:
¿Que medidas de continxencia ten pensado o goberno local ante
calquer problema
que xurda nestes depósitos?
3.-Tras unha reunión celebrada recentemente entre membros deste
equipo de
goberno e pais e nais da Barcala, na que estes requeriron
melloras no parque infantil
da parte posterior da Rúa Río Mandeo, non temos coñecemento
das previsións do
goberno respecto a estas peticións.
En visita realizada polo noso grupo municipal ó parque infantil,
observamos
múltiples deficiencias e anomalías que, incluso, poden ser
perigosas para os usuarios
do mesmo. O chan de corteza é un foco de infeccións e
anidamento de bichos,
ademais de provocar polvareda en tempo seco e enchouparse
cando chove. A pista de
entrada está chea de desperfectos como consecuencia,
supoñemos, das fogatas de San
Xoan, que provocan o deterioro do firme, atopándose,
actualmente nun estado pouco
útil para que os cativos corran ou utilicen patíns,
bicicletas, ou xoguen cunha pelota.
Detectamos que algúns elementos faltan e non foron
substituídos, tales como bancos ou
mesas de lecer para pais e adultos que tamén frecuenten o
parque. Independentemente
da grande inversión prevista para outro dos parques da
Barcala, os pais e nais usuarios
do parque ó que estamos a facer referencia son moitos e
suficientes como para que se
manteña en óptimas condicións de uso. Cómpre recordar a
numerosa poboación
existente na Barcala, sendo moita dela xoven con fillos
pequenos. Non podemos
descoidar un parque infantil co pretexto de que se vai a
adaptar outro na súa
proximidade. Son moitos os nenos e nenas que usan o parque ó
que facemos
referencia e pouca o investimento económico necesario para
que non quede en desuso.
Fundamentalmente, os pais e nais deste parque requiren dúas
actuacións: Subsitución
do chan de corteza e arranxo da pista.
¿Pode o Goberno municipal informarnos do compromiso temporal
e de actuación que
formalizou cos usuarios deste parque en reunión mantida?
O movemento feminista e as organizacións de mulleres viñeron demandando
dende sempre que as violencias de xénero, non só sexan unha prioridade
política a
nivel do Estado, senón que ademais esta se aborde dende todos os ámbitos.
Cando
dicimos que a violencia de xénero é unha lacra que atravesa a sociedade en
todas as
súas estruturas, estamos expresando que a violencia machista non se
erradica
unicamente a través de medidas que se limiten a encarar a violencia no
ámbito das
relacións de parella/exparella, senón de forma verdadeiramente integral,
facendo
fronte a unhas estruturas patriarcais arraigadas aínda na sociedade.
E para iso é fundamental facer políticas de prevención, sensibilización e
detección, que englobe a violencia contra as mulleres de forma integral,
que partan da
orixe estrutural da violencia e que sexan capaces de detectar as diferentes
formas de
expresión da violencia machista.
A violencia machista que perpetra centos de asasinatos de mulleres, é a
expresión violenta máis detectable; e fronte a iso temos que manifestar con
nitidez, que é responsabilidade da sociedade no seu conxunto, facendo fincapé
en que si non se encara a violencia patriarcal en todas as súas vertentes, os
asasinatos seguirán
producíndose. Temos que concienciarnos de que se isto ocorre é porque a
violencia
patriarcal percorre toda a sociedade e debemos poñerlle freo de inmediato,
a todas e
cada as formas nas que se expresa esa violencia.
Non podemos consentir que no século XXI, existan escravas traficadas para
consumo sexual dos homes. A prostitución é unha forma lexitimadora da
violencia
machista, pois o xénero masculino aluga o uso do corpo de mulleres e nenas,
por
prezo, dando con iso lexitimación á consideración da muller como un ser
inferior
susceptible de ser usado e comprado.
A brecha salarial existente entre mulleres e homes en traballos de igual
valor, é a
fórmula que o Estado opresor ten de manifestar que para el seguimos sendo
cidadás
de segunda clase e o xeito de contrarrestar a nosa saída ao espazo laboral
condicionando a nosa autonomía económica para manternos subordinadas.
As agresións sexuais, nalgúns casos, pasaron de ser actos criminais
individuais a
formas grupais cada vez máis presentes nas nosas festas e outros
acontecementos
masivos.
A notoria expansión que está adquirindo a demanda de aluguer dos ventres de
mulleres, non o esquezamos, mulleres pobres, non só ten un significado
ostentoso de
diferenza de clase e xenófobo, senón tamén de que o patriarcado, cada vez
con
menos escrúpulos, pretende mercadear legalmente cos nosos corpos, valéndose
da
necesidade e amparándose na desigualdade.
O Pacto de Estado contra a violencia, por desgraza, ten defraudado as
expectativas que gran número de colectivos e organizacións de mulleres
tiñan postas
na súa elaboración. Foi só unha posta en escena, con medidas, que en
demasiadas
ocasións, son recopilación das que xa están recollidas en normativas
previas e vixentes.
Non existen compromisos temporais, nin orzamentos desglosados que permitan
coñecer o seu destino, nin garantías de implementación e, por suposto deixa
fóra outra
vez a totalidade das formas de violencias que son realizadas por agresores
que non
teñen ou tiveron unha relación de parella coa muller.
Se non damos o paso cara a unha Lei marco contra a violencia Machista,
contra
a violencia Patriarcal, seguiremos limitando a violencia de xénero a
delitos cometidos
no ámbito doméstico, e de forma residual delitos sexuais cometidos no
ámbito tamén
público e delitos transnacionais ligados ás mafias que teñen por obxecto a
Trata de
mulleres e nenas con fins de explotación sexual. Pero iso xa son delitos.
A violencia de xénero móstrase en todas as estruturas sociais por iso o
Goberno/
os Gobernos non poden seguir arrinconando a violencia ao ámbito do privado
e das
relacións, porque a violencia machista é unha violencia social que se
expresa de forma
individual e colectiva; e, polo tanto, non se poden dar respostas
unicamente dende o
ámbito penal, senón fundamentalmente no da prevención e a educación.
Por todo elo é necesaria unha Lei contra a Violencia Machista/Violencia
Patriarcal que de forma integral incorpore todo tipo de violencia contra as
mulleres; xa
se realice de forma física, psicolóxica, económica, sexual,...; e calquera
que sexa o seu ámbito de manifestación: familiar, parella/relación, laboral,
social, institucional,...; na que debe incluírse especificamente actuacións
dirixidas a situacións de especial
vulnerabilidade.
O ámbito municipal máis próximo á cidadanía, é o marco idóneo para
implantar
medidas, que sen pasar os ámbitos competenciais, poden incidir de xeito
decisivo na
vida das mulleres e dar unha mensaxe clara e contundente contra a violencia
de
xénero.
Por iso é polo que o Pleno do Concello de CAMBRE comprométese
a dar cumplimento ós seguintes acordos:
• A realizar unha Declaración de Municipio libre de violencia de xénero;
que é
unha primeira medida do rexeitamento frontal cara a esa lacra social.
Evidentemente dita declaración non pode quedarse nunha declaración formal,
debe ter unha dimensión real e cuantificable que se concrete en propostas
adecuadamente orzamentadas.
• A implantar un protocolo de actuación contra a violencia no seo do
Concello.
• A reforzar os recursos económicos e humanos destinados ao desenvolvemento
de políticas de igualdade activas, integrais e participativas, pola
consecución
dunha Sociedade libre de violencia de xénero, poñendo especial atención a
mulleres migrantes e en situación de especial vulnerabilidade.
• A implantar un Plan pola igualdade e contra a violencia de xénero, en
coordinación con outras administracións públicas, consensuado co movemento
feminista e de mulleres, que teña como obxectivo o desenvolvemento das
medidas contempladas orzamentariamente e que sexa evaluable anualmente.
• A desenvolver políticas encamiñadas á abolición da prostitución, como
forma
extrema de violencia de xénero. Executando políticas activas para erradicar
todas as formas que teña relación coa explotación sexual; con especial
atención
ás ordenanzas de publicidade e todas aquelas que de forma directa ou
indirecta
permitan ou faciliten o desenvolvemento de actividades encamiñadas a
devandita explotación.
• A eliminar a publicidade discriminatoria ou denigrante das mulleres, ben
desde
os soportes, publicacións ou transportes públicos (marquesiñas, autobuses
taxis,
guías, ou información turística,...) ben non contratando con medios
privados que
a manteñan ou potencien.
• A supresión na programación de festas e na axenda cultural de aqueles
espectáculos que fomenten un uso estereotipado e sexista das mulleres.
• A implantar actividades escolares complementarias con formulacións que
potencien valores non sexistas contrarios a calquera tipo de
discriminación.
MOCIÓN SOBRE A SINALIZACIÓN CON PICTOGRAMAS PARA MELLORAR A
ACCESIBILIDADE DAS PERSOAS.
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS:
As persoas con discapacidade conforman un grupo vulnerable e numeroso, o
modo de extructuración e funcionamento da sociedade incidiu negativamente
en
conocidas condicións de exclusión. Este feito ten comportado a restricción
dos seus
dereitos básicos e libertades condicionando ou obstaculizando o seu
desenrolo persoal, así como o disfrute dos recursos e servizos dispoñibles para
toda a poboación e a posibilidade de contribuir coas suas capacidades o
progreso da sociedade.
Son moitos anos de loita os que levan distintas Asociacións para eliminar
todo
tipo de barreiras que impiden o desenrolo normalizado das persoas con algún
tipo de
diversidade funcional, xa sexa física ou sensorial. Non basta con adaptar
escaleiras ou
rampas; tamén se trata de facilitar o entendemento de sinalización mediante
pictogramas e lectura fácil.
Eliminar as barreiras cognitivas a través de pictogramas nas instalación e
edificios públicos para garantir a comprensión e accesibilidade das persoas
con
discapacidad en lugares como bibliotecas, centros deportivos, etc, debería
ser unha
actuación prioritaria para o noso concello, tratase de de unha cuestión de
sensibilidade
social básica e consideramos, que debe realizarse dun xeito preferente.
Paralelamente as persoas que utilizan habitualmente pictogramas, estos
apoios
visuais tamén favorecen a orientación e comprensión do entorno a outros
colectivos do
concello como poden ser as personas de idade avanzada ou inmigrantes que
non
seipan comunicarse oralmente por problemas lingüísticos.
Entende o noso Grupo, que unha sociedade inclusiva pasa pola eliminación de
todo tipo de barreiras que entorpezcan a plena realización de cada un dos
individuos
que a compoñen, sendo as barreiras comunicativas un mais dos retos a
superar na súa consecución.
POR TODO O EXPOSTO ISTE GRUPO MUNICIPAL PROPÓN AO PLENO DO
CONCELLO A ADOPCIÓN DOS SEGUINTES ACORDOS.
PRIMEIRO.- Que se poña en marcha un plan de sinalización mediante pictogramas
nos edificios públicos do concello para facilitar a súa identificación as
persoas con
discapacidade intelectual.
SEGUNDO.- No mesmo sentido
ofrecer as distintas Asociacións e Identidades privadas a posibilidade de
sumarse a presente iniciativa, facilitandolles toda a información e as correspondentes
placas para instalar nas fachadas dos establecementos.
TERCEIRO.- Realizar unha campaña informativa da implantación de pictogramas no
conxunto do concello, co obxecto de visibilizar esta característica como un
ben que
simbolice a diversidade da nosa sociedade, explicando a súa utilidade e as
características das persoas que os utilizan na súa vida diaria.
ROGOS:
1.- Veciños da rúa Socampo
puxeron en coñecemento do noso Grupo o deterioro do
vial identificado co número 00066 no inventario de camiños municipal,
incluido as
cunetas, tubaxe de recollida de augas pluviales e do propio saneamento de
vivendas,
este feito ten o seu orixe na circulación de camións de gran tonelaxe e
transporte de
madeira.
Este problema foi posto en coñecemento da Policia Local, tendo en conta que
o camiño esta limitado e debidamente sinalizado para transportes de menos de 12
Tm, e según informacións dos afectados circulan camións de mais do dobre de
tonelaxe.
-PREGAMOS nos informen si teñen adoptado ou previsto adoptar algún tipo de
medidas, ante este feito.
2.- Unha das estradas mais
perigrosas do concello é a estrada da Deputación CP.-
1707, o reducido ancho onde difícilmente se cruzan dous vehículos, non
permite a
circulación de peóns en condicións optimas de seguridade, cuestión esta que
priva os
veciños trasladarse a pé pola marxe do vial, ou polo contrario arriscar as
súas vidas
nos desplazamentos andando polas cunetas.
O noso Grupo municipal considera que os veciños de Armental ou outros
afectados por este problema deben ter unha respòsta definitiva que poña fin
a situación de risco e inseguridade permanente que sofren.
Por este motivo PREGAMOS ao pleno municipal demande da
Deputación de A Coruña, como titular desta via, elabore e leve a cabo un
proxecto para dotar de beirarrúas ou no seu caso dunha senda peonil, pola marxe
esquerda dende Armental o cruce coa estrada AC-214 na Castellana.
3.- Dende a Xunta de
Galicia e outras institucións, tanto públicas coma privadas, están
facendo campañas informativa respecto o consumo sostible e responsable na
utilización racionalizada da auga ante os problemas derivados pola falta de
choiva,
cuestión que valoramos positivamente e apoiamos.
Entre outras cuestións solicitase a implicación directa dos concellos e por
suposto da
cidadanía: “A xestión intelixente da auga implica que os concellos teñan
que modificar
temporalmente algún servizos polo ben de todos”
Todas e todos temos que facer esforzos e facer un consumo sostible deste
dereito
universal, pero cobrarlle 30 m3 (300 litros) o dia á cidadanía como consumo
mínimo,
mentres se lle pide que aforre auga é un insulto baixo o noso criterio.
Algo terá que
facer o Goberno Municipal con respecto a esta desproporción, non é loxico
que en
moitos fogares, establecementos ou dependencias, se consuman 6m3 de auga o
trimestre e se paguen 30, esto, entende o noso Grupo, tamén debería ser
modificado
na Ordenanza correspondente.
-Por esto, PREGAMOS que no prazo mais breve se proceda a
modificar dita
Ordenanza, polo motivo exposto neste ROGO
PREGUNTAS:
1.- No cruce da
estrada Poligono coa estrada Francisco Añon, atopábase ata fai
pouco unha finca privada que vai comenzar obras baixo as correspondentes
licenzas e
permisos. O problema que ninguén parece que tivo en conta, e mais por estar
nas
proximidades do Centro de Saúde e o tan problema da accesibilidade.
Gustaríame
saber se alguén tivo nalgún momento en conta o paso dunha cadeira de rodas
ou
dunha nai cun carriño de bebe polo que se deixou de beirarrúa.
Dende a ACDC consideramos que o goberno debe velar pola seguridade de
todos os cidadans e polo tanto PREGUNTAMOS sobre as medidas necesarias que
prevé tomar o equipo de goberno de cara a solucionar este potencial
problema que
pode ter consecuencias desastrosas.
2.- Veciños da Praza
Miguel Angel Blanco teñen denunciado repetidamente a
presencia duns depósitos de combustible, dentro do parque infantil. Ante o
perigo
evidente que conleva este feito PREGUNTAMOS:
¿Que medidas de continxencia ten pensado o goberno local ante calquer
problema
que xurda nestes depósitos?
3.-Tras unha reunión
celebrada recentemente entre membros deste equipo de
goberno e pais e nais da Barcala, na que estes requeriron melloras no
parque infantil
da parte posterior da Rúa Río Mandeo, non temos coñecemento das previsións
do
goberno respecto a estas peticións.
En visita realizada polo noso grupo municipal ó parque infantil, observamos
múltiples deficiencias e anomalías que, incluso, poden ser perigosas para
os usuarios
do mesmo. O chan de corteza é un foco de infeccións e anidamento de bichos,
ademais de provocar polvareda en tempo seco e enchouparse cando chove. A
pista de entrada está chea de desperfectos como consecuencia, supoñemos, das
fogatas de San Xoan, que provocan o deterioro do firme, atopándose, actualmente
nun estado pouco útil para que os cativos corran ou utilicen patíns,
bicicletas, ou xoguen cunha pelota.
Detectamos que algúns elementos faltan e non foron substituídos, tales como
bancos ou mesas de lecer para pais e adultos que tamén frecuenten o parque.
Independentemente da grande inversión prevista para outro dos parques da
Barcala, os pais e nais usuarios do parque ó que estamos a facer referencia son
moitos e suficientes como para que se manteña en óptimas condicións de uso.
Cómpre recordar a numerosa poboación existente na Barcala, sendo moita dela
xoven con fillos pequenos. Non podemos descoidar un parque infantil co pretexto
de que se vai a adaptar outro na súa roximidade. Son moitos os nenos e nenas
que usan o parque ó que facemos eferencia e pouca o investimento económico
necesario para que non quede en desuso.
Fundamentalmente, os pais e nais deste parque requiren dúas actuacións:
Subsitución
do chan de corteza e arranxo da pista.
¿Pode o Goberno municipal informarnos do compromiso temporal e de actuación
que
formalizou cos usuarios deste parque en reunión mantida?
O movemento feminista e as organizacións de mulleres viñeron demandando
dende sempre que as violencias de xénero, non só sexan unha prioridade
política a
nivel do Estado, senón que ademais esta se aborde dende todos os ámbitos.
Cando
dicimos que a violencia de xénero é unha lacra que atravesa a sociedade en
todas as
súas estruturas, estamos expresando que a violencia machista non se
erradica
unicamente a través de medidas que se limiten a encarar a violencia no
ámbito das
relacións de parella/exparella, senón de forma verdadeiramente integral,
facendo
fronte a unhas estruturas patriarcais arraigadas aínda na sociedade.
E para iso é fundamental facer políticas de prevención, sensibilización e
detección, que englobe a violencia contra as mulleres de forma integral,
que partan da
orixe estrutural da violencia e que sexan capaces de detectar as diferentes
formas de
expresión da violencia machista.
A violencia machista que perpetra centos de asasinatos de mulleres, é a
expresión violenta máis detectable; e fronte a iso temos que manifestar con
nitidez, que é responsabilidade da sociedade no seu conxunto, facendo fincapé
en que si non se encara a violencia patriarcal en todas as súas vertentes, os
asasinatos seguirán
producíndose. Temos que concienciarnos de que se isto ocorre é porque a
violencia
patriarcal percorre toda a sociedade e debemos poñerlle freo de inmediato,
a todas e
cada as formas nas que se expresa esa violencia.
Non podemos consentir que no século XXI, existan escravas traficadas para
consumo sexual dos homes. A prostitución é unha forma lexitimadora da
violencia
machista, pois o xénero masculino aluga o uso do corpo de mulleres e nenas,
por
prezo, dando con iso lexitimación á consideración da muller como un ser
inferior
susceptible de ser usado e comprado.
A brecha salarial existente entre mulleres e homes en traballos de igual
valor, é a
fórmula que o Estado opresor ten de manifestar que para el seguimos sendo
cidadás
de segunda clase e o xeito de contrarrestar a nosa saída ao espazo laboral
condicionando a nosa autonomía económica para manternos subordinadas.
As agresións sexuais, nalgúns casos, pasaron de ser actos criminais
individuais a
formas grupais cada vez máis presentes nas nosas festas e outros
acontecementos
masivos.
A notoria expansión que está adquirindo a demanda de aluguer dos ventres de
mulleres, non o esquezamos, mulleres pobres, non só ten un significado
ostentoso de
diferenza de clase e xenófobo, senón tamén de que o patriarcado, cada vez
con
menos escrúpulos, pretende mercadear legalmente cos nosos corpos, valéndose
da
necesidade e amparándose na desigualdade.
O Pacto de Estado contra a violencia, por desgraza, ten defraudado as
expectativas que gran número de colectivos e organizacións de mulleres
tiñan postas
na súa elaboración. Foi só unha posta en escena, con medidas, que en
demasiadas
ocasións, son recopilación das que xa están recollidas en normativas
previas e vixentes.
Non existen compromisos temporais, nin orzamentos desglosados que permitan
coñecer o seu destino, nin garantías de implementación e, por suposto deixa
fóra outra
vez a totalidade das formas de violencias que son realizadas por agresores
que non
teñen ou tiveron unha relación de parella coa muller.
Se non damos o paso cara a unha Lei marco contra a violencia Machista,
contra
a violencia Patriarcal, seguiremos limitando a violencia de xénero a
delitos cometidos
no ámbito doméstico, e de forma residual delitos sexuais cometidos no
ámbito tamén
público e delitos transnacionais ligados ás mafias que teñen por obxecto a
Trata de
mulleres e nenas con fins de explotación sexual. Pero iso xa son delitos.
A violencia de xénero móstrase en todas as estruturas sociais por iso o
Goberno/
os Gobernos non poden seguir arrinconando a violencia ao ámbito do privado
e das
relacións, porque a violencia machista é unha violencia social que se
expresa de forma
individual e colectiva; e, polo tanto, non se poden dar respostas
unicamente dende o
ámbito penal, senón fundamentalmente no da prevención e a educación.
Por todo elo é necesaria unha Lei contra a Violencia Machista/Violencia
Patriarcal que de forma integral incorpore todo tipo de violencia contra as
mulleres; xa
se realice de forma física, psicolóxica, económica, sexual,...; e calquera
que sexa o seu ámbito de manifestación: familiar, parella/relación, laboral,
social, institucional,...; na que debe incluírse especificamente actuacións
dirixidas a situacións de especial
vulnerabilidade.
O ámbito municipal máis próximo á cidadanía, é o marco idóneo para
implantar
medidas, que sen pasar os ámbitos competenciais, poden incidir de xeito
decisivo na
vida das mulleres e dar unha mensaxe clara e contundente contra a violencia
de
xénero.
Por iso é polo que o Pleno do Concello de CAMBRE comprométese
a dar cumplimento ós seguintes acordos:
• A realizar unha Declaración de Municipio libre de violencia de xénero;
que é
unha primeira medida do rexeitamento frontal cara a esa lacra social.
Evidentemente dita declaración non pode quedarse nunha declaración formal,
debe ter unha dimensión real e cuantificable que se concrete en propostas
adecuadamente orzamentadas.
• A implantar un protocolo de actuación contra a violencia no seo do
Concello.
• A reforzar os recursos económicos e humanos destinados ao desenvolvemento
de políticas de igualdade activas, integrais e participativas, pola
consecución
dunha Sociedade libre de violencia de xénero, poñendo especial atención a
mulleres migrantes e en situación de especial vulnerabilidade.
• A implantar un Plan pola igualdade e contra a violencia de xénero, en
coordinación con outras administracións públicas, consensuado co movemento
feminista e de mulleres, que teña como obxectivo o desenvolvemento das
medidas contempladas orzamentariamente e que sexa evaluable anualmente.
• A desenvolver políticas encamiñadas á abolición da prostitución, como
forma
extrema de violencia de xénero. Executando políticas activas para erradicar
todas as formas que teña relación coa explotación sexual; con especial
atención
ás ordenanzas de publicidade e todas aquelas que de forma directa ou
indirecta
permitan ou faciliten o desenvolvemento de actividades encamiñadas a
devandita explotación.
• A eliminar a publicidade discriminatoria ou denigrante das mulleres, ben
desde
os soportes, publicacións ou transportes públicos (marquesiñas, autobuses
taxis,
guías, ou información turística,...) ben non contratando con medios
privados que
a manteñan ou potencien.
• A supresión na programación de festas e na axenda cultural de aqueles
espectáculos que fomenten un uso estereotipado e sexista das mulleres.
• A implantar actividades escolares complementarias con formulacións que
potencien valores non sexistas contrarios a calquera tipo de
discriminación.
MOCIÓN SOBRE A SINALIZACIÓN CON PICTOGRAMAS PARA MELLORAR A
ACCESIBILIDADE DAS PERSOAS.
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS:
As persoas con discapacidade conforman un grupo vulnerable e numeroso, o
modo de extructuración e funcionamento da sociedade incidiu negativamente
en
conocidas condicións de exclusión. Este feito ten comportado a restricción
dos seus
dereitos básicos e libertades condicionando ou obstaculizando o seu
desenrolo persoal, así como o disfrute dos recursos e servizos dispoñibles para
toda a poboación e a posibilidade de contribuir coas suas capacidades o
progreso da sociedade.
Son moitos anos de loita os que levan distintas Asociacións para eliminar
todo
tipo de barreiras que impiden o desenrolo normalizado das persoas con algún
tipo de
diversidade funcional, xa sexa física ou sensorial. Non basta con adaptar
escaleiras ou
rampas; tamén se trata de facilitar o entendemento de sinalización mediante
pictogramas e lectura fácil.
Eliminar as barreiras cognitivas a través de pictogramas nas instalación e
edificios públicos para garantir a comprensión e accesibilidade das persoas
con
discapacidad en lugares como bibliotecas, centros deportivos, etc, debería
ser unha
actuación prioritaria para o noso concello, tratase de de unha cuestión de
sensibilidade
social básica e consideramos, que debe realizarse dun xeito preferente.
Paralelamente as persoas que utilizan habitualmente pictogramas, estos
apoios
visuais tamén favorecen a orientación e comprensión do entorno a outros
colectivos do
concello como poden ser as personas de idade avanzada ou inmigrantes que
non
seipan comunicarse oralmente por problemas lingüísticos.
Entende o noso Grupo, que unha sociedade inclusiva pasa pola eliminación de
todo tipo de barreiras que entorpezcan a plena realización de cada un dos
individuos
que a compoñen, sendo as barreiras comunicativas un mais dos retos a
superar na súa consecución.
POR TODO O EXPOSTO ISTE GRUPO MUNICIPAL PROPÓN AO PLENO DO
CONCELLO A ADOPCIÓN DOS SEGUINTES ACORDOS.
PRIMEIRO.- Que se poña en marcha un plan de sinalización mediante pictogramas
nos edificios públicos do concello para facilitar a súa identificación as
persoas con
discapacidade intelectual.
SEGUNDO.- No mesmo sentido
ofrecer as distintas Asociacións e Identidades privadas a posibilidade de
sumarse a presente iniciativa, facilitandolles toda a información e as correspondentes
placas para instalar nas fachadas dos establecementos.
TERCEIRO.- Realizar unha campaña informativa da implantación de pictogramas no
conxunto do concello, co obxecto de visibilizar esta característica como un
ben que
simbolice a diversidade da nosa sociedade, explicando a súa utilidade e as
características das persoas que os utilizan na súa vida diaria.
ROGOS:
1.- Veciños da rúa Socampo
puxeron en coñecemento do noso Grupo o deterioro do
vial identificado co número 00066 no inventario de camiños municipal,
incluido as
cunetas, tubaxe de recollida de augas pluviales e do propio saneamento de
vivendas,
este feito ten o seu orixe na circulación de camións de gran tonelaxe e
transporte de
madeira.
Este problema foi posto en coñecemento da Policia Local, tendo en conta que
o camiño esta limitado e debidamente sinalizado para transportes de menos de 12
Tm, e según informacións dos afectados circulan camións de mais do dobre de
tonelaxe.
-PREGAMOS nos informen si teñen adoptado ou previsto adoptar algún tipo de
medidas, ante este feito.
2.- Unha das estradas mais
perigrosas do concello é a estrada da Deputación CP.-
1707, o reducido ancho onde difícilmente se cruzan dous vehículos, non
permite a
circulación de peóns en condicións optimas de seguridade, cuestión esta que
priva os
veciños trasladarse a pé pola marxe do vial, ou polo contrario arriscar as
súas vidas
nos desplazamentos andando polas cunetas.
O noso Grupo municipal considera que os veciños de Armental ou outros
afectados por este problema deben ter unha respòsta definitiva que poña fin
a situación de risco e inseguridade permanente que sofren.
Por este motivo PREGAMOS ao pleno municipal demande da
Deputación de A Coruña, como titular desta via, elabore e leve a cabo un
proxecto para dotar de beirarrúas ou no seu caso dunha senda peonil, pola marxe
esquerda dende Armental o cruce coa estrada AC-214 na Castellana.
3.- Dende a Xunta de
Galicia e outras institucións, tanto públicas coma privadas, están
facendo campañas informativa respecto o consumo sostible e responsable na
utilización racionalizada da auga ante os problemas derivados pola falta de
choiva,
cuestión que valoramos positivamente e apoiamos.
Entre outras cuestións solicitase a implicación directa dos concellos e por
suposto da
cidadanía: “A xestión intelixente da auga implica que os concellos teñan
que modificar
temporalmente algún servizos polo ben de todos”
Todas e todos temos que facer esforzos e facer un consumo sostible deste
dereito
universal, pero cobrarlle 30 m3 (300 litros) o dia á cidadanía como consumo
mínimo,
mentres se lle pide que aforre auga é un insulto baixo o noso criterio.
Algo terá que
facer o Goberno Municipal con respecto a esta desproporción, non é loxico
que en
moitos fogares, establecementos ou dependencias, se consuman 6m3 de auga o
trimestre e se paguen 30, esto, entende o noso Grupo, tamén debería ser
modificado
na Ordenanza correspondente.
-Por esto, PREGAMOS que no prazo mais breve se proceda a
modificar dita
Ordenanza, polo motivo exposto neste ROGO
PREGUNTAS:
1.- No cruce da
estrada Poligono coa estrada Francisco Añon, atopábase ata fai
pouco unha finca privada que vai comenzar obras baixo as correspondentes
licenzas e
permisos. O problema que ninguén parece que tivo en conta, e mais por estar
nas
proximidades do Centro de Saúde e o tan problema da accesibilidade.
Gustaríame
saber se alguén tivo nalgún momento en conta o paso dunha cadeira de rodas
ou
dunha nai cun carriño de bebe polo que se deixou de beirarrúa.
Dende a ACDC consideramos que o goberno debe velar pola seguridade de
todos os cidadans e polo tanto PREGUNTAMOS sobre as medidas necesarias que
prevé tomar o equipo de goberno de cara a solucionar este potencial
problema que
pode ter consecuencias desastrosas.
2.- Veciños da Praza
Miguel Angel Blanco teñen denunciado repetidamente a
presencia duns depósitos de combustible, dentro do parque infantil. Ante o
perigo
evidente que conleva este feito PREGUNTAMOS:
¿Que medidas de continxencia ten pensado o goberno local ante calquer
problema
que xurda nestes depósitos?
3.-Tras unha reunión
celebrada recentemente entre membros deste equipo de
goberno e pais e nais da Barcala, na que estes requeriron melloras no
parque infantil
da parte posterior da Rúa Río Mandeo, non temos coñecemento das previsións
do
goberno respecto a estas peticións.
En visita realizada polo noso grupo municipal ó parque infantil, observamos
múltiples deficiencias e anomalías que, incluso, poden ser perigosas para
os usuarios
do mesmo. O chan de corteza é un foco de infeccións e anidamento de bichos,
ademais de provocar polvareda en tempo seco e enchouparse cando chove. A
pista de entrada está chea de desperfectos como consecuencia, supoñemos, das
fogatas de San Xoan, que provocan o deterioro do firme, atopándose, actualmente
nun estado pouco útil para que os cativos corran ou utilicen patíns,
bicicletas, ou xoguen cunha pelota.
Detectamos que algúns elementos faltan e non foron substituídos, tales como
bancos ou mesas de lecer para pais e adultos que tamén frecuenten o parque.
Independentemente da grande inversión prevista para outro dos parques da
Barcala, os pais e nais usuarios do parque ó que estamos a facer referencia son
moitos e suficientes como para que se manteña en óptimas condicións de uso.
Cómpre recordar a numerosa poboación existente na Barcala, sendo moita dela
xoven con fillos pequenos. Non podemos descoidar un parque infantil co pretexto
de que se vai a adaptar outro na súa roximidade. Son moitos os nenos e nenas
que usan o parque ó que facemos eferencia e pouca o investimento económico
necesario para que non quede en desuso.
Fundamentalmente, os pais e nais deste parque requiren dúas actuacións:
Subsitución
do chan de corteza e arranxo da pista.
¿Pode o Goberno municipal informarnos do compromiso temporal e de actuación
que
formalizou cos usuarios deste parque en reunión mantida?
Cambre a 27 de Novembro de 2017
Asdo: Olga Santos López
Voceira do Grupo Municipal Asemblea Cidadá de Cambre- Son
No hay comentarios:
Publicar un comentario