martes, 11 de junio de 2019

Retirada de amianto en CEIP Wenceslao Fernández Flórez

Agencias Internacionales como la OMS  han calificado al amianto como cancerígeno tipo I, el más peligroso para los humanos.
Brechas, grietas o roturas desprenden hebras o fibras  microscópicas del mineral. Estas fibras quedan suspendidas en el aire y pueden acabar muy probablemente en el aparato respiratorio de  nuestros niños. Estas microfibras son indestructibles y por tanto el daño en las vías aéreas son irreparables y de por vida para la salud.
Sí queridos, el enemigo invisible y cancerígeno sobre el cual nuestros hijos juegan, corren y son felices y no solamente por el método de inhalación sino también a través del contacto con el suelo donde las fibras se depositan. La pasividad de la Xunta y la condescendencia de la dirección del centro ha quedado demostrada una vez más, sus ruinosas y viejas instalaciones, el vallado en torno a ellas como elemento disuasorio para evitar una  desgracia que desafortunadamente tarde o temprano tendrá lugar.
Porque todos somos vulnerables, pero nuestros pequeños los son hasta cinco veces más que los adultos y por su temprana edad tienen más años para desarrollar enfermedades graves.
Pero no solo exigimos la retirada de uralita sino un plan de retirada seguro, con empresas especializadas y durante periodo no lectivo siguiendo las normas estrictas que marque la ley y con supervisión cualificada.
Con vuestro apoyo y con la concienciación colectiva quizás un día consigamos unas infraestructuras educativas libre de amianto.
Gracias amig@s!


Rogo, presentado pola "ACdC" no pleno de outono de 2015


ROGOS:

1º.- Moitos dos nosos veciños almacenan nas súas casas uralitas vellas que non teñen posibilidade nin de tirar, nin de reciclar nin de levar a punto limpo algún e solicitar a retirada a algunha das empresas autorizadas pola Xunta de Galicia é tan gravoso que se fai imposible para un particular desfacerse dun material potencialmente moi peligroso e nocivo para a saúde.

Sin afán de ser alarmistas pero sí co ánimo de informar, debemos recordar que o amianto é de tal natureza que unha vez inhalado ou inxerido permanece eternamente no corpo e as súas fibras non se eliminan.

A exposición ó amianto pode derivar en enfermidades de carácter moi grave tales como o cancro de pulmón, larinxe, ovarios, placas pleurais, mesotelioma etc. Ademais o amianto se caracteriza por ter un periodo de latencia entre a súa asimilación no corpo e a manifestación destas enfermidades, podendo pasar ata 20 anos ata que se manifestan.
Aínda que o seu uso está prohibido dende 2002, podemos ver en moitísimas casas do noso concello, planchas almacenadas nos galpóns, techados ou conduccións de auga nos tellados.

Tamén debemos ter en conta que canto mais deteriorado está o amianto mais perigoso é porque ten mais posibilidades de que se desprendan as fibras que o forman e a posibilidade de inhalalas.
En base ó anteriormente exposto dende a ACdC:



PREGAMOS:
Que o goberno inicie unha campaña para desamiantar as chapas de uralita que os veciños teñen almacenadas nas súas casas. Entendemos que dita campaña deberá comezar pola inventarización das chapas existentes e a información ós veciños en colaboración coas AAVV sobre a conveniencia incluso de desfacerse das que aínda teñan colocadas. Unha vez coñecida a dimensión de amianto coa que nos atopamos, establecer contacto cunha empresa especializada para proceder á retirada do amianto do noso Concello.

Resultado de imagen de abandono de uralitas amianto

1 comentario:

Mari Arias dijo...

La retirada de amianto debe hacerse de forma profesionales con empresas que cuenten con las certificaciones necesarias para hacerlo, ya que como lo dice este artículo, el amianto es una material tóxico cancerígeno que ha causado la muerte de muchas personas que se han expuesto a este material.

Saludos,
Retirada de amianto Osona